Laisvalaikis

Ką apie Jūsų verslo partnerio ar darbuotojo charakterį atskleidžia jo veidas?

Fizionomikos teorija (veidotyra) teigia, kad žmogaus veido bruožai yra tiesiogiai susiję su jo asmenybe. Žmogaus veido išraiška atspindi ne tik jo dabartinę būseną, bet ir charakterį, ir net fizines savybes. Žinodami pagrindinius fizionomikos (veidotyros) principus ir matydami prieš save žmogų, galite nesudėtingai nustatyti įgimtus ir įgytus žmogaus asmenybės bruožus. Veidotyra leidžia nesudėtingai nustatyti, koks prieš jus žmogus, kaip jis reaguoja stresinėmis aplinkybėmis ir daugelį kitų charakterio savybių. Žinodami pagrindinius prieš jus esančio žmogaus charakterio bruožus, turite visas galimybes išnaudoti tai savo naudai.

Realybė
Samdydami naują darbuotoją, daugelis įmonių vadovų dažniausiai remiasi gyvenimo aprašymu (CV), kuris atspindi žmogaus išsilavinimą ir nueitą karjeros kelią, bet visiškai neparodo žmogaus charakterio…

Po to seka atsirinktų kandidatų kvietimas pokalbiui. Pokalbių metu personalo vadovė daugiausiai dėmesio kreipia į kandidato kvalifikaciją, o įmonės vadovas (jei dalyvauja pokalbyje) dažniausiai vadovaujasi spėjama nauda iš šio kandidato jo verslui.

O kas, jeigu…

…pasirinkdami kandidatus pasiremtume veidotyra? Tuomet priimant darbuotoją gyvenimo aprašymas (CV) sudarytų tik 10 proc. įtakos. Žinant konkrečius reikalavimus darbo vietai, galima labai lengvai atrinkti kandidatus. Užbėgant į priekį, reikėtų paminėti, kad vienas veido bruožas nenulemia viso žmogaus charakterio. Pavyzdžiui, jums reikalingas padalinio vadovas. Neieškokite žmogaus ilga nosimi. Dėl nosies ilgumo (jausmai) jie truputėlį lėtesni, linkę jausmingai reaguoti į situaciją, kai dažniausiai to visiškai nereikia. Blogiausia, kad darbo pokalbių metu jie dažniausiai laimi, nes yra malonūs pašnekovai. O štai trumpanosiai toje pačioje situacijoje labai greitai susigaudo ir yra linkę nedelsiant veikti.

zydrunas saudauskas

Žydrūnas Sadauskas

Verslo konsultantas

„Veidotyra mano gyvenime atsirado, kai dirbau prie vieno projekto, kuriame reikėjo atrasti įvairių metodikų tam tikriems žmogaus gebėjimams atskleisti. Prieš atskleidžiant labai svarbu buvo sužinoti, kuriose srityse žmogus yra gabiausias. Psichologai tam naudoja labai ilgus klausimynus su besikartojančiais klausimais, bet tai labai ilgas ir ne visada patikimas procesas. Beieškodamas susidūriau su vadinamąja metodika „fizionomika“. Fizionomika – metodika, kuri leidžia iš žmogaus veido bruožų prognozuoti žmogaus charakterį. Egzistuoja įvairiausios fizionomikos metodikos. Angliškai tai dar vadinama „face reading“. Išbandžius kelias skirtingas metodikas, rezultatai, arba tiksliau galimybės, paliko gerą įspūdį.

Saugumo technika

Svarbu paminėti, kad žmogaus charakterio modeliavimas iš fotografijų yra komplikuotas. Sunkiausia yra modeliuoti moterų charakterį dėl jų naudojamo makiažo gudrybių. Štai žemiau pateiktoje nuotraukoje kairėje matome savimi nelabai pasitikinčią moterį, o dešinėje – jau vadinamąją „barakudą“.

Tas pats ir kalbant apie kitus prognozavimo iš fotografijos aspektus. Atsižvelgiant į fotografavimo kampą, keičiasi ir parametrai. Pavyzdžiui, nuotraukoje viršuje (kairėje) nosis (jausmai), galima sakyti, vidutiniška. O štai po makiažo specialisto prisilietimo (dešinėje) nosį jau galime priskirti prie ilgos. Peršasi išvada, kad geriausias ir patikimiausias veidotyros metodikos naudojimas yra gyvai bendraujant su žmogumi. Jei naudojate fotografijas, užsitikrinkite, kad jų būtų kiek įmanoma daugiau, kad galėtumėte pamatyti žmogų skirtingomis mimikomis ir skirtingais kampais.

veidotyra

Šaltinis: http://www.welldonestuff.com/2013/08/really-well-done-makeup.html

„Saldainiai pardavėjams“

Pabaigoje – keletas patarimų pardavėjams. Nesvarbu, ką parduodate, bet jei pirkėjas trumpu kaklu (pvz., Vytautas Landsbergis) – prieš jus konservatyvus žmogus. Tokiam žmogui svarbu akcentuoti produkto saugumą. Pavyzdžiui, jei parduodama turistinė kelionė, tai skambėtų maždaug taip: „Mūsų įmonė turi daugiametę patirtį …… Mūsų partneriai yra patikrinti per …… metų ir aš Jums galiu garantuoti…“ Siūlant tą pačią kelionę žmogui ilgu kaklu (pvz., Inga Valinskienė), pristatymas turėtų skambėti taip: „Privalote tai patirti, nes visi, kurie buvo pasirinkę šią kelionę, pasakojo (ekstremali istorija)“. Tą pačią kelionę žmogui su ilga nosimi (nosies dydis parodo jausmingumo dydį) reiktų pristatyti pasiremiant jausmais. Tai turėtų skambėti maždaug taip: „Labiausiai mūsų klientai šią kelionę vertina dėl ramybės ir nuostabių saulėlydžių prie jūros, o vietinis vynas tiesiog užburia savo…“ O štai žmogui su trumpa nosimi (pvz., Egidijus Dragūnas) tą pačią kelionę vertėtų apibūdinti labai konkrečiai: „Klausyk, „superinis“ pasiūlymas – tik XXX Lt už net 12 dienų poilsį. Beje, viskas įskaičiuota.“ 

Apie galimybę sudalyvauti tokiuose mokymuose raste autoriaus tinklaraštyje apie veidotyrą.