Bendravimas biure

Apkalbos darbe – kaip jų išvengti?

Bendradarbiai visuomet yra linkę aptarinėti vieni kitus – apkalbos yra neišvengiamos kiekvienoje įmonėje. Apkalbų apibrėžimas tikriausiai yra pažįstamas kiekvienam: tiek būnant apkalbų objektu, tiek pačiam įsivėlus į tokias nepagarbias diskusijas. Yra begalė priežasčių, kodėl mes apkalbame: kerštas, pavydas, tarpusavio nesutarimai, nepakankama drąsa išsiaiškinti viską akis į akį ir noras suartėti su kitais bendradarbiais. Juk niekas labiau nesuartina žmonių nei bendras priešas. Tačiau kieno nors aptarinėjimas žemina ne kitą žmogų, bet patį apkalbinėtoją. Apkalbinėdamas žmogus stengiasi pažeminti kitą tam, kad būtų sustiprina jo savivertė, savigarba ir autoritetas. Kitaip tariant, jeigu žmogus turi daug kompleksų, apkalbinėdamas jis stengiasi atsikratyti savo trūkumų. Įprastai žmonės nėra linkę į apkalbas, todėl svarbu žinoti, kaip išvengti šio nemalonaus reiškinio kiekvienoje darbovietėje.

Apkalbos gali būti sustabdytos vos tik darbovietėje pasklinda nauji gandai. Šią galią turi kiekvienas kolektyve dirbantis žmogus, tačiau svarbu pastebėti apkalbų pradžią. Jeigu apkalbos trunka ilgiau, tuomet šį procesą suvaldyti darosi itin sunku. Juk kuo daugiau žmonių išgirsta šią istoriją, tuo daugiau įsitraukusių dalyvių, tuo daugiau nuomonių ir interpretacijų.

Kalbėdami su žmonėmis, kurie pradeda paskalas, galima pasistengti juos įtikinti, kad jų sakomi žodžiai atsigręš prieš juos pačius. Negatyvios mintys ir kalbos gimdo dar daugiau negatyvo, t.y., neefektyvaus darbo, blogos atmosferos darbe, komplikuotų santykių tarp bendradarbių. Įmonėje, kurioje didžioji bendravimo dalis yra susijusi su kitų darbuotojų aptarinėjimu, dirbti darosi labai nemalonu. Įmonės vadovui pastebėjus, kad apkalbos tapo pačiu svarbiausiu darbo dienos elementu, galima pravesti paskaitą ar mokymus apie paskalų žalą įmonei ir kiekvienam jos darbuotojui. Toks netiesioginis perspėjimas turėtų sudrausminti paskalų nešiotojus, kadangi bus viešai aptarinėjamas ir svarstomas gandų klausimas.

Vienas agresyviausių kovos su apkalbomis būdų yra atvira konfrontacija – tai pats tiesmukiškiausias būdas priversti apkalbas skleidžiantį asmenį pasilaikyti savo kalbas už dantų. Kiekvienas įmonėje dirbantis žmogus turi aiškiai žinoti, kas jo laukia, jeigu liežuvavimas bus puoselėjamas ir toliau, pvz., į įmonės politiką gali būti įtrauktas punktas apie asmens atleidimą iš darbo, jeigu paskalos bus aktyviai nešiojamos.

O ką daryti, jeigu pietų ar kavos pertraukėlės metu bendradarbiai pradėjo apkalbinėti? Lengviausias būdas – pakeisti pokalbio temą. Apkalbos gali būti pakeistos kur kas svarbesniais darbiniais klausimais, šiandieninės politikos ar visuomeninio gyvenimo aktualijomis. Juk temų kalbėjimui išties yra be galo daug. Tačiau toks manevras duos tik trumpalaikių rezultatų ir leis jums išsisukti nuo apkalbų. Jeigu norite užkirsti kelią apkalboms ir su jomis kovoti efektyviai, reikėtų imtis kur kas drastiškesnių būdų. Visgi, sudrausminę apkalbų nešiotojus, liepę jiems užsičiaupti ir daugiau neskleisti gandų įmonėje, nepamirškite jiems pasiūlyti konstruktyvių alternatyvų, ką nuveikti ir apie kalbėti gandus mėgstančiam žmogui.